تبلیغات
ترور کور - مطالب مهر 1395
"حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی :ترورهای کور و بزدلانه، کشتار وحشیانه و ریختن خون بیگناهان پرده از تعلیمات ننگین و ضد بشری وهابیت برداشت "  

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین در بین مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در این مقاله برآنیم تا به چند نکته مهم در بهینه‌سازی مجالس عزاداری بپردازیم:
الف) القائات کاذب و غلوهایی مبنی بر این‌که همه‌ی گناهان با شرکت در یک مجلس عزاداری، پاک می‌شود؛ بعضاً در مجالس عزاداری گفته می‌شود که هر کس در طول سال هر گناهی مرتکب شود، تنها با شرکت در مراسم عزاداری امام حسین (علیه السّلام) همه گناهانش بخشیده می‌شود، البته شرکت در مراسم عزاداری ثواب و پاداش بسیار زیادی دارد، ولی حضور در این مراسم باعث از بین رفتن همه گناهان نخواهد شد، لذا این قبیل سخنان احساسی که هیچ پایه و اساسی ندارد، باعث تضعیف دستگاه اهل بیت (علیهم السّلام) خواهد شد. داستان معروف زیر از قبیل همین مبالغات و ادّعاهای کاذب است: «مردی که سر راه مسافران را می‌گرفت و آدم‌ها را می‌کشت و اموال آنان را غارت می‌نمود، اطلاع پیدا کرد که قافله‌ای از زوّار حسینی شب از فلان نقطه عبور می‌کند، در گردنه‌ای کمین کرد و در حالی‌که انتظار می‌کشید، به خواب رفت و بدون این‌که متوجه شود، قافله آمد و گذشت و گرد و غبار بلند شده روی لبا‌س‌ها و بدن او نشست. در همین حال خواب دید که قیامت برپا شده و او را به جرم خون‌های ناحقّی که ریخته، مال‌هایی که دزدیده و امنیتی که سلب کرده، کشان کشان به طرف جهنم می‌برند؛ ولی جهنم از قبول او امتناع کرد و امر شد او را برگردانید؛ زیرا این کسی است که وقتی در خواب بوده، غبار زوّار حسینی روی او نشسته است!»[1] این‌گونه داستان‌ها و خواب‌ها در حالی بیان می‌شود که امام حسین (علیه السّلام) در شب پیش از عاشورا به یارانی که بدهی و دینی بر عهده داشتند، اجازه‌ی همراهی و کشته شده در راه دین و مکتب را نداد.[2] 
نکته: البته این را باید بدانیم، خواب غیر معصومین در این موارد حجت نیست، ولی روایات و سخنانی به این مضمون، با قید و شرط‌هایی پذیرفته هستند. چرا که این‌گونه وعده‌ها امیدوار کننده هستند و همین امید کافی است که انسان را به رستگاری و عاقبت به خیری برساند. پس شرط اصلی برای رستگاری طبق آیات قرآن، تقوا و عمل صالح می‌باشد و این‌ عزاداری و اشک ریختن‌ها در مصائب اهل بیت باید تقویت کننده این شرط باشد، تا مؤثر واقع شود.

ب) نصب شمایل و تمثال‌های توهین آمیزی که در سال‌های گذشته در گوشه و کنار برخی شهرها رواج یافته و حضرات معصومین (علیهم السّلام) خصوصا وجود مبارک حضرت ابالفضل (علیه السّلام) و حضرت سیدالشهداء (علیه السّلام) با بدن‌های نیمه برهنه و عضلات پیچیده به سبک قهرمانان پرورش اندام، نه تنها شور و حماسه را در ذهن مخاطب پدید نمی‌آورد، که این رویداد آن بزرگواران را تا حد قهرمان فلان فیلم اکشن تنزّل می‌دهد.

ج) بعضی از مداحان برای گریاندن مردم اقدام به مکشوف‌خوانی می‌کنند؛ یعنی روضه‌هایی می‌خوانند که بسیار سخت و سنگین است. توصیه علمای دین بر این است که مداحان به جز در موارد خاص، همواره با زبان شعر و کنایه مداحی کنند و از خواندن روضه‌های سنگین، فاش، بی‌پرده و مکشوف خودداری کنند.

د) طولانی کردن مجالس عزاداری، بی‌توجهی به نماز اول وقت و خصوصا شب‌ها که به خستگی مفرط انجامیده و منجر به قضا شدن نماز صبح از جمله آفت‌های عزاداری است که از پاداش عزاداران کاسته و از هدف اصلی سیدالشهداء (علیه السّلام) که اقامه‌ی نماز بود، دور می‌سازد.

ه) پوشش‌های نامناسب برخی مداحان و اختلاط زن و مرد در برخی دسته‌های عزاداری از موضوعاتی است که باید مورد دقّت قرار گیرد، تا همان باشد که اهل بیت (علیهم السّلام) از ما انتظار داشته و دارند.

بنابراین در پاسداشت قیام اباعبدالله الحسین باید بکوشیم که جنبه‌های فراموش شده‌ی حیات‌بخش آن را بازشناسی کنیم تا خاصیت احیاگری و معرفت‌بخشی عزاداری‌ها حفظ گردیده و هم‌چنان، عامل بقای دین و مذهب و جان‌مایه‌ی اتحاد و انسجام اسلامی باشد.

پی‌نوشت:

[1]. مجموعه آثار استاد شهید مطهری، ج 17، ص 587.
[2]. موسوعة کلمات الإمام الحسین، لجنة الحدیث فی معهد باقر العلوم، ص 505.





برچسب ها: عزاداری، اباعبدالله(ع)، بهینه سازی مجالس،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : دوشنبه 26 مهر 1395 | توسط : سجاد نامی | نظرات()

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ عربستان سعودی از زمان پیدایش تاکنون مروج تفکری است که جز خشونت و خونریزی و جنایت، هیچ ثمری برای جهان اسلام به‌دنبال نداشته است. مذهب وهابیتی که این کشور، به‌عنوان مذهب اصلی خود قرار داده است، نمونه‌ی بارز بدعت خطرناکی است که هر انسان منصفی با اندک مطالعه‌ای در مورد قوانین و احکام این کشور، به ماهیت افراطی این تفکر پی می‌برد.[1]
اگر این کشور در قبال این تفکر به داخل مملکت خود اکتفا می‌کرد، باز جایی برای توجیه داشت، اما مصیبت از آن‌جایی آغاز می‌گردد که مقامات عربستان با تمام وجود، سعی در ترویج و گسترش این تفکر در تمامی نقاط جهان اسلام و از آن بالاتر تمام نقاط جهان دارند.[2].....

ادامه وارتباط بانویسنده در لینک زیر:

پایگاه جامع فرق ادیان ومذاهب




طبقه بندی: تضاد وهابیت با اهل سنت، 
برچسب ها: خونریزی، جهان اسلام،
مطالب مرتبط: ادیان نت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : شنبه 24 مهر 1395 | توسط : مصطفی پورصدوقی | نظرات()

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ این روایت که از روایات نبوی در فضیلت و شان اهل بیت (علیه السلام) است و دارای معانی بسیار بزرگ و مهمی است، در بین بزرگان اهل سنت چندان مورد توجه واقع نشده است. برخی از محققین به این موضوع توجه و اشاره کرده‌اند. نویسنده محترم آقای بهبودی در این زمینه می‌گوید: «در میان علمای اهل سنت که اغلب از شرح و توضیح این‌گونه احادیث، دانسته و شناخته دریغ می‌کنند، تنها قاضی عیاض است که در شرح حدیث «حسین منی و انا من حسین» به معنای اصیل آن اعتراف و تصریح می‌کند. او می‌گوید: گویا رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) با تابش نور وحی، آن‌چه را بین حسین (علیه السلام) و قاتلین آن سرور واقع‌شدنی بود می‌دانست و لذا مخصوصاً نام حسین (علیه السلام) را برد و فهماند که او و حسین (علیه السلام) از حیث وجوب محبت و حرمت تعرض و محاربه، چون شخص واحدند و رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به منظور تأکید همین اتحاد و یگانگی فرمودند: هر که حسین (علیه السلام) را دوست بدارد، خدا را دوست داشته.»[1].....


ادامه وارتباط با نویسنده در لینک زیر:


پایگاه جامع فرق ادیان ومذاهب





طبقه بندی: مکاتب اهل سنت، 
برچسب ها: نام حسین، دوستی حسین، قاضی عیاض، حسین منی،
مطالب مرتبط: ادیان نت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : شنبه 24 مهر 1395 | توسط : مصطفی پورصدوقی | نظرات()

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب
_ شیعیان از طرف اهل سنت مورد سؤال قرار می‌گیرند که چرا برای امام حسین (علیه السلام) از روز اول محرم عزاداری می‌شود، در صورتی‌که ایشان در روز دهم محرم به شهادت رسیده‌اند.
در جواب به آنان می‌گوییم:
عزاداری قبل از عاشورا، مقدمه ورود در عزاداری روز عاشورا و برای بهره‌مندی از آثار یادآوری قیام امام حسین (علیه السلام) است.
اصل عزاداری برای امام حسین (علیه السلام) از دستورات و مستحبات اکید شرع مقدس است، اما شکل، نحوه و زمان آن، از عادات و رسوم عرف تأثیر می‌پذیرد.
این نحوه عزاداری با تأسی از ائمه اطهار (علیهم السلام) انجام می‌شود و آن بزرگواران نیز از ابتدای محرم شروع به عزاداری و یادآوری امام حسین می‌کردند، چنان‌که امام رضا (علیه السلام) می‌فرمایند: «وقتی ماه محرم فرا می‌رسید، در پدرم، امام کاظم (علیه السلام) آثار شادی دیده نمی‌شد و همواره غمگین بودند، روز دهم، روز مصیبت و اندوه و گریه او بود و می‌فرمود: در این روز بود که حسین (علیه السلام) را به شهادت رساندند.»[1]....

ادامه وارتباط با نویسنده در لینک زیر:

پایگاه جامع فرق ادیان ومذاهب





طبقه بندی: مکاتب اهل سنت، 
برچسب ها: عزاداری، محرم، اول محرم، شروع عزاداری،
مطالب مرتبط: ادیان نت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : شنبه 24 مهر 1395 | توسط : مصطفی پورصدوقی | نظرات()


پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ در برخی موارد برای تحریم گریه به این روایت از عایشه استناد می‌شود که گفت: «با رسیدن خبر شهادت جعفر بن ابی‌طالب، زید بن حارثه و عبدالله بن رواحه، آثار حزن و اندوه در سیمای پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نمایان شد. من از گوشه‌ای او را که نشسته بود، نظاره می‌کردم. در آن حال مردی به حضور ایشان رسید و گفت: ای رسول خدا! زنان بر جعفر گریه می‌کنند! پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در واکنش به او فرمود: برگرد و آنان را ساکت ساز و اگر آرام نشدند، خاک بر دهانشان کن!.»[1]
اما چگونه با وجود روایاتی که نه‌تنها مبنی بر عدم نهی رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) از گریه نبوده، بلکه خود ایشان بارها گریه کننده بوده‌اند، می‌توان از این امر جلوگیری کرد؟ این سوالی است که باعث تناقض گویی‌‎هایی می‌شود، که قابل جمع با یکدیگر نیستند.
حال به چند نمونه از این روایات اشاره می‌کنیم، که پیامبر هیچ‌گاه ناهی از این امر نبوده است....

ادامه واتباط با نویسنده در لینک زیر:

پایگاه جامع فرق ادیان ومذاهب




طبقه بندی: مکاتب اهل سنت،  نقد مقالات و شبهات،  تضاد وهابیت با اهل سنت، 
برچسب ها: گریه، تحریم گریه، عایشه،
مطالب مرتبط: ادیان نت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : شنبه 24 مهر 1395 | توسط : مصطفی پورصدوقی | نظرات()

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ کتابی در دفاع از حضرت ابوطالب به نام «أسنی المطالب فی نجاة أبی طالب» توسط «احمد زینی دحلان» مفتی شافعی مکه مکرمه، تألیف شده است. احمد بن زینی دحلان در سال (۱۲۳۱ هجری قمری) در مکه مکرمه به‌دنیا آمد و در سال ( ۱۳۰۴هجری قمری) در مدینه منوره از دنیا رفت و در همان‌جا مدفون شد.
ابوطالب پدر بزرگوار حضرت علی (علیه السلام) بوده و دارای مقامی بالا و بزرگ بود. ایشان از حامیان اصلی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در دوران خفقان مکه و مدینه بوده است. متاسفانه از سوی برخی معاند و کسانی‌که دشمنی دیرینه با خاندان پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله) و امیرمؤمنان (علیه السلام) دارند، نسبت به ایمان حضرت ابوطالب شبهاتی مطرح شده و مطالبی بی اساس را بر علیه ایشان گفته‌اند. هر چند از جانب علمای شیعه پاسخ این شبهات، به کرات داده شده است، اما بعضی از اهل سنت نیز در مقابل این شبهات فاسد ایستاده و در مقام دفاع از آن حضرت بر آمده‌اند و کتاب نگاشته‌اند. یکی از این کتب، کتاب حاضر بوده که نوشته‌ی یکی از علمای اهل‌سنت در دفاع از ایمان حضرت ابوطالب (سلام الله علیه) نوشته است.

معرفی اجمالی کتاب:
فصل اول: ابوطالب حامی و یاور پیامبر (صلی الله علیه و آله)؛ در واقع وی با نقل کلامی از علمای اهل سنت تصریح می‌کند، که از منتسبین به پیامبر بوده و ایمان ایشان امری مسلم و قطعی است و هم‌چنین.....

ادامه وارتباط با نویسنده در لینک زیر:

پایگاه جامع فرق ادیان ومذاهب





طبقه بندی: کتمان حقایق،  دروغ های شبکه های وهّابی،  دانلود کتب ، 
برچسب ها: احمد زینی دحلان، ایمان ابوطالب، حامیان اصلی،
مطالب مرتبط: ادیان نت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : پنجشنبه 22 مهر 1395 | توسط : مصطفی پورصدوقی | نظرات()

پایگاه جامع فرق، ادیان ومذاهب_ کتاب «الدرر السنیة فی الرد علی الوهابیة» تألیف احمد بن السید زینی دحلان، مفتی شافعی مکه مکرمه، کتابی بر ضد وهابیت است.

احمد بن زینی دحلان در سال «۱۲۳۱هجری قمری» در مکه مکرمه به‌دنیا آمد و در سال «۱۳۰۴هجری قمری» در مدینه منوره از دنیا رفت و در همان‌جا مدفون شد. آن‌چه سبب شده تا از وی به‌عنوان یک چهره ضد وهابی نام برده شود، تالیف دو کتاب در رد وهابیت است. یک کتاب او به نام «فتنة الوهابیة» می‌باشد، که بیشتر به سیر تاریخی جنایات وهابیت و گوشه‌هایی از مبانی ایشان پرداخته است و کتاب دیگر او «الدرر السنیة فی الرد علی الوهابیة» نام دارد، که در آن به اثبات جواز توسل و تبرک و زیارت پرداخته است و در پایان، پیش‌گویی پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) را درباره وهابیت ذکر می‌کند. محقق کتاب در مقدمه این کتاب، از نویسنده تجلیل کرده و وی را «شیخ الاسلام مکه مکرمه» و از اساتید آن زمان بر می‌شمارد و می‌گوید، برای استاد تألیفات زیادی در علوم مختلف می‌باشد.[1]

انگیزه نوشتن کتاب از زبان مؤلف:......

ادامه وارتباط با نویسنده در لینک زیر:

پایگاه جامع فرق ادیان ومذاهب





طبقه بندی: تضاد وهابیت با اهل سنت،  کتمان حقایق، 
برچسب ها: زینی دحلان، شیخ الاسلام، ضد وهابیت،
مطالب مرتبط: ادیان نت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : پنجشنبه 22 مهر 1395 | توسط : مصطفی پورصدوقی | نظرات()

پایگاه جامع فرق، ادیان ومذاهب_ قابل توجه کسانی‌که توسل واستغاثه به اولیای الهی را نامشروع و متوسلین را مشرک می‌دانند. داستان زیر حاکی از مشروعیت توسل به پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) بعد از وفات ایشان است.
روزی مردم مدینه دچار قحطی شده بودند و به عایشه شکایت بردند. ام المومنین عایشه به آن‌ها گفت: «به قبر پیامبر توجه کنید و روزنه‌ای از قبر به طرف آسمان قرار دهید، تا بین قبر و آسمان سقفی قرار نگیرد.» راوی می‌گوید: وقتی مردم این کار را کردند بارانی برای ما بارید، طوری‌که گیاهان روییدند و دام‌ها چاق گردیدند، به گونه‌ای که دنبه گوسفندان از کثرت چربی سرباز کرده و شکاف برداشت و به اصطلاح فتق گردید و آن سال «سال فتق» نامیده شد.[1]

اما متاسفانه وهابیت خطاب به زائرین مسلمان، جملاتی همواره تکرار می‌کنند «این‌ قبرها و اموات، سنگ و خاکی بیش نیستند و استخوان پوسیده‌ای هستند.»
به‌راستی آیا پیامبر خدا، ائمه هدی و شهدا پس از رحلت و شهادتشان این چنین هستند، سنگ و استخوان پوسیده‌اند؟
آیا همسر پیامبر خدا که مسلمانان را برای نزول باران به‌سوی پیامبر خدا راهنمایی کرد، مشرک است؟...

ادامه وارتباط با نویسنده در لینک زیر:

پایگاه جامع فرق ادیان و مذاهب





طبقه بندی: کتمان حقایق،  نقد مقالات و شبهات، 
برچسب ها: سنگ واستخوان، اموات، توسل عایشه،
مطالب مرتبط: ادیان نت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : دوشنبه 5 مهر 1395 | توسط : مصطفی پورصدوقی | نظرات()