تبلیغات
ترور کور - مطالب خرداد 1395
"حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی :ترورهای کور و بزدلانه، کشتار وحشیانه و ریختن خون بیگناهان پرده از تعلیمات ننگین و ضد بشری وهابیت برداشت "  

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_
از جمله نمادهای وهّابیت، تلاش برای تخریب آثار و نشانه‌های رسالت نبوی بوده؛ این موضوع تا جایی پیش رفت، که در آغاز پیدایش وهابیت، ابن قّیم جوزیه، شاگرد ابن تیمیه و مروّج افکار وی، مسجد نبوی را به مسجد ضِرار تشبیه نمود و خواستار تخریب آن و دیگر مساجدی که در آن قبور انبیا و اولیای الهی مدفون است، گردید؛ وی در کتاب خود آورده: «تخریب مسجد ضِرار  از سوی پیامبر دلیلی است، بر این مطلب که مساجدی که در آن، قبر وجود دارد، فاسدتر از مسجد ضرار هستند. حکم اسلام درباره چنین مساجدی آن است که باید تمام آن‌ها با خاک یکسان گردیده و این کار از خراب کردن مسجد ضرار ضروری‌تر به‌نظر می‌رسد.»[1]
تخریب همه مساجدی که بر فراز قبور بنا گشته از جمله مسجد النبی!
در دوران اخیر، بِن باز مفتی اعظم اسبق عربستان سعودی چندین بار، فتوا به وجوب تخریب قبر مطهّر پیامبر صادر و به جهت ترس از افکار عمومی جهان اسلام، آن را در پوشش لزوم تخریب تمام بقاع و بناهای موجود بر فراز قبور، مخفی نمود....

ادامه وارتباط بانویسنده در لینک زیر

پایگاه جامع فرق ادیان ومذاهب





طبقه بندی: آراء و احادیث سخیف، 
برچسب ها: تخریب مساجد، فتوای بن باز، قبر مطهر،
مطالب مرتبط: ادیان نت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : یکشنبه 30 خرداد 1395 | توسط : مصطفی پورصدوقی | نظرات()

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_
یکی از سوالاتی که ذهن را، به‌خود مشغول می‌کند، این است که چرا برخی از قاریان، تلاوت خود را با جمله «صدق الله العظیم» پایان می‌دهند و در مقابل، برخی دیگر با جمله «صدق الله العلی العظیم» به قرائت خود خاتمه می‌بخشند.
امروزه گفتن یا نگفتن کلمه «العلی» در جمله پایانی تلاوت، راهی برای تشخیص مذهب قاری است. قاریانی که جمله «صدق الله العلی العظیم» را در پایان تلاوت می‌گویند، شیعه هستند و قاریانی که جمله «صدق الله العظیم» را در پایان تلاوت قرائت می‌کنند، سنی مذهب هستند. اختلاف در این امر، اگر چه چیز مهمی نیست، ولی از تعصب بی‌جا و رویکرد منفی برادران اهل سنت، نسبت به شیعیان خبر می‌دهد.
شیعیان با توجه به روایت نبوی، جمله «صدق الله العلی العظیم» را در انتهای قرائت تلاوت می‌کنند. «...مَا ابْتِدَاءُ الْقُرْآنِ وَ مَا خَتْمُهُ قَالَ یَا ابْنَ سَلَامٍ ابْتِدَاؤُهُ‏ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏ وَ خَتْمُهُ صَدَقَ‏ اللَّهُ‏ الْعَلِیُ‏ الْعَظِیم.‏..[1] عبدالله بن سلام در ضمن سؤالاتی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) پرسید: در ابتدا و انتهای قرائت قرآن چه بگوییم؟ حضرت فرمودند: در ابتدای قرآن «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ»‏ و در پایان آن «صَدَقَ‏ اللَّهُ‏ الْعَلِیُ‏ الْعَظِیم».»
اما برادران اهل سنت متعصبانه برخورد کرده و می‌گویند.....

ادامه وارتباط با نویسنده در لینک زیر

پایگاه جامع فرق ادیان ومذاهب





طبقه بندی: مکاتب اهل سنت، 
برچسب ها: تعصب سنی ها، تلاوت قرآن، روایت نبوی، قاریان،
مطالب مرتبط: ادیان نت، وهابیت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : یکشنبه 30 خرداد 1395 | توسط : مصطفی پورصدوقی | نظرات()

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_
اسلام دین برادری است و هم‌کیشان خود را از مسلمانان، برادر یکدیگر می‌خواند، هم‌چنان‌که خداوند نیز در قرآن مجید بدان اشاره فرموده است: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ.[حجرات/10] مؤمنان برادر یکدیگرند.» هدف از ارسال رسل و آمدن پیامبران، هدایت مردم و بشریت، به‌سوی خداپرستی و رسیدن به کمال مطلوب انسانی بوده است، که این مهم با آمدن دین مبین اسلام به صورت کامل، تکمیل گشت و تمام آموزه‌های دینی و اخلاقی که برای هدایت بشر تا رسیدن به سرمنزل مقصود لازم بود، گوشزد شد. پیامبر آخر الزمان حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) با آوردن کتاب آسمانی قرآن مجید حجّت را بر همه مردم تمام کرد و امامان پس از ایشان نیز، به توضیح و تبیین قرآن و کلمات گهربار رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) پرداختند و از این‌رو می‌توان به غنای دین مبین اسلام، از هر نظر افتخار کرد....

ادامه  و ارتباط با نویسنده در لینک زیر

پایگاه جامع فرق ادیان ومذاهب





طبقه بندی: تضاد وهابیت با اهل سنت، 
برچسب ها: دین برادری، غنای دین،
مطالب مرتبط: ادیان نت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : یکشنبه 30 خرداد 1395 | توسط : مصطفی پورصدوقی | نظرات()

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_
محمد بن عبد الوهاب در کتاب «الرساله  فی الرد علی الرافضه» نوشته است: «وقتی قرآن در وصف پیامبر و اصحابش فرموده است «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ‏ وَ الَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ [فتح/29] محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم) فرستاده خداست، و كسانى‌كه با او هستند، در برابر كفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند» و همه یاران او مسلمان بودند، چرا باید از اعلام کردن خلافت علی بترسد؟ چرا شما شیعیان بر پیامبر نقص وارد می‌کنید؟»[1]
معنای توکل بر خدا این نیست که بدون برنامه‌ریزی به استقبال حوادث برویم، و منظور از ترس در این‌جا، ترس از جان نیست، بلكه بیم‌ناکی از نتیجه كار است.[2] در این گفتار به بعضی از علل خوف پیامبر می‌پردازیم و اثبات می‌کنیم که پیامبر ما حق داشت، که از اعلام خلافت پسر عمش امیر مومنان، علی (علیه السلام) بترسد:
1- «وجود منافقان در جامعه اسلامی»
نزول سوره منافقون که آن‌ها را مذمت کرده، دلیلی بر وجود افراد منافق می‌باشد....

ادامه وارتباط با نویسنده در لینک زیر:

پایگاه جامع فرق ادیان ومذاهب





طبقه بندی: نقد مقالات و شبهات، 
برچسب ها: وجود منافقان، عدالت علی، کینه وحسادت، سرپیچی خواص،
مطالب مرتبط: ادیان نت، وهابیت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 | توسط : مصطفی پورصدوقی | نظرات()

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_
محمد بن عبدالوهاب نوشته است، شیعه پیامبر را به عدم امتثال امر الهی و نیز به ترس از اعلان ولایت علی متهم کرده است، و حال آن‌که پیامبر چون بر خدایش توکل داشته است، از هیچ چیزی نمی‌ترسیده است، چرا باید از اعلام کردن خلافت علی بترسد؟[1]
و اما جواب به شبهه پوچ و بی‌اساس وهابیت:
معنای توکل داشتن بر خدا این نیست که آن حضرت بدون دقت و برنامه‌ریزی به استقبال حوادث برود، شیعه هرگز خاتم الانبیاء را به نافرمانی متهم نکرده، به یقین خوف آن رسول الهی، از اعلان خلافت، به‌خاطر بزرگی حادثه، خوفی مثبت و لازم است. مثل ترس از قیامت، یا ترس از انحراف دینی امت، یا ترس از دست دادن یاران اندک. علاوه بر این، خودِ وهابیت خوف حضرت موسی را  لازمه طبیعی بشر بودن دانستند و نوشتند تکلیف کردن انبیاء به نترسیدن، تکلیف به کار محال و خارج از قدرت بشر است، از این‌رو خوف انبیای الهی عیب به‌حساب نمی‌آید[2] با این وصف محمد بن عبدالوهاب چگونه خوف داشتن پیامبر اسلام را، به‌منزله متهم کردن او دانسته است.
جناب محمد بن عبدالوهاب خوف انبیای دیگر را چگونه حساب می‌کنید، که در قرآن ذکر شده؟....

ادامه وارتباط با نویسنده در لینک زیر:

پایگاه جامع فرق ادیان ومذاهب





طبقه بندی: نقد مقالات و شبهات، 
برچسب ها: خوف انبیاء، شبهه وهابیت، اتهام به شیعه،
مطالب مرتبط: ادیان نت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 | توسط : مصطفی پورصدوقی | نظرات()

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ تاریخ شیعه دریمن به دوران پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) باز می‌گردد، در سال «دهم هجری» پیامبر اکرم «خالد بن ولید» را سوى مردم یمن فرستاد، كه به اسلام دعوتشان كند، شش ماه آن‌جا مقیم بود و كسی دعوت وى را نپذیرفت، از این‌رو پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم)  على بن ابى‌طالب (علیه السلام) را فرستاد و گفت: «خالد بن ولید و همراهان او را پس بفرستد و اگر كسى از همراهان خالد، بخواهد با وى بماند.»
امیر مومنان حضرت علی (علیه السلام)، پس از ورود به یمن، نامه رسول خدا را برای مردم قبیله همْدان خواند و همه مردم قبیله همْدان، به یك روز مسلمان شدند و حضرت آن چه را که اتفاق افتاده بود، براى نبی مکرم اسلام نوشت، حضرت چون نامه على را خواند، به سجده افتاد و آن‌گاه نشست و گفت: «درود بر قبیله همْدان، درود بر قبیله همدان.» مردم یمن از آن زمان به اسلام روى آورند.
امیر مومنان علی (علیه السلام) مدتی را در آن‌جا ماند و به‌واسطه عملکرد او همگی اسلام را پذیرفتند.[1] به‌سبب عشق و علاقه یمنیان به مولا علی (علیه السلام) و خاندان مطهرش، معاویه....

ادامه وارتباط با نویسنده در لینک زیر:

پایگاه جامع فرق ادیان ومذاهب





طبقه بندی: تضاد وهابیت با اهل سنت، 
برچسب ها: همدان، نامه پیامبر، اسلام،
مطالب مرتبط: ادیان نت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 | توسط : مصطفی پورصدوقی | نظرات()

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ حج، یکی از بزرگ‌ترین آیین‌های سیاسی عبادی مسلمانان است، که هر ساله در یک زمان و مکان مشخص انجام می‌شود. حج یکی از واجبات در دین اسلام است که ممکن است در طول عمر، فقط یک بار بر انسان واجب شود و آن در صورتی است که استطاعت مالی و شرایط دیگر را نیز به همراه داشته باشد. «وَلِلَّـهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَیْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَیْهِ سَبِیلًا.[آل‌عمران/97] و براى خدا، حج آن خانه، برعهده مردم است؛ [البته بر] كسى‌كه بتواند به‌سوى آن راه یابد» این واجب الهی بر خلاف نماز و روزه که انسان در هر مکانی می‌تواند آن‌ها را انجام دهد، شرایط آن به گونه‌ای است که حتماً باید در آن مکان خاص، یعنی مکه مکرمه و اطراف آن در سرزمین منا و عرفات به انجام برسد.[1]
از آن‌جایی که این تکلیف الهی برای مسلمانان سراسر جهان یکسان است، هر ساله تمامی کسانی‌که شرایط انجام آن را پیدا می‌کنند، برای ادای فریضه حج آماده می‌شوند، ولی بسته به شرایط کنونی دولت و کشور میزبان، برای انجام خدمات و جلوگیری از ازدحام بیش از اندازه، میزان پذیرش حجاج را برای کشورهای مسلمان سهمیه‌بندی نموده و به میزان مشخص ایشان را می‌پذیرد.
تا این‌جای کار ما هم با این امر کاملاً منطقی رو به‌رو هستیم و موارد بالا را در عدم پذیرش بیش از اندازه زائرین، نمی‌توان بر کشور میزبان خورده گرفت.  اما آن‌چه موجب اشکال و ایراد نسبت به کشور و دولت عربستان سعودی است، این‌که این کشور با توجه به روابط بین کشورها که ممکن است، در هر نقطه جهان به وقوع بپیوندد، مسائل سیاسی را نیز دخیل در مسئله اعزام حجاج قرار دادند و مناسبات نامهربانانه و خصمانه خود را نیز در این‌جا به اجراء در آورده‌‌اند. اقدام عربستان سعودی در عدم پذیرش حجاج ایرانی، در سال جاری چیزی نیست، که فقط مربوط به امسال بوده باشد و قبلاً نیز موارد آن اتفاق افتاده است.
صرف‌نظر از این‌که چرا روابط ایران و عربستان بدین شکل از حالت عادی خارج شد، که به مسائلی مانند عدم مدیریت صحیح  و بروز حادثه وحشت‌ناک تلفات چند صد نفری[2] مربوط می‌شود، و سزاوار بود کشور و دولت عربستان، ضمن عذرخواهی از همه کشورها بابت عدم مدیریت درست خود در اجرای صحیح برگزاری حج سال گذشته، با امکانات بهتری در خدمت همه زائرین بیت الله الحرام قرار می‌گرفت.
اما متاسفانه دست ناپاک وهابیت در این جریان دست خود را رو کرد و همگان به خصومت این گروه با مسلمانان پی بردند. این واقعیت را می‌توان در کارشکنی برای عدم حضور حجاج ایرانی در حج سال جاری دانست. چرا که اگر مداخله وهابیت در این جریان نمی‌بود، مسلمانان به‌راحتی مسائل و اختلافات میان خود را حل و فصل می‌کردند و با توجه به آیات اتحاد و برادری در اسلام مسیر برپایی این واجب الهی را برای تمامی حجاج از سرتاسر جهان باز می‌گذاشتند.
به امید روزی که غده سرطانی وهابیت از جامعه مسلمانی پاک گردد و مسلمانان بتوانند در کمال آرامش و آسایش اعتقادات و تکالیف دینی خود را جامه عمل بپوشانند. (آمین) 

پی‌نوشت:

[1]. تابش قطره، سِرّ مکان حج، 1391/10/30
[2]. شیعه نیوز، کد خبر ۶۶۷۵۷، تاریخ 1392/11/9

برای تبادل نظر با نویسنده کلیک کنید.





طبقه بندی: مکاتب اهل سنت،  سؤالات شیعیان،  نقد مقالات و شبهات، 
برچسب ها: وهابیت، حج الله، حج ابراهیمی، ممانعت عربستان، عربستان،
مطالب مرتبط: ادیان نت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 | توسط : سجاد نامی | نظرات()
پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ کسی‌که در گفتار و رفتار وهابیون کوچک‌ترین تاملی کند، پی می‌برد که این فرقه دشمنی عجیبی با اهل بیت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) دارند. ابن تیمیه در چندین جای کتاب خود، دشمنی خود را با اهل بیت (علیهم السلام) ثابت می‎کند. این شخص چنین می‌گوید: «اعتقاد به برتری و افضلیت اهل‌بیت رسول ‌الله (صلی الله علیه و آله) بر دیگران، از تفكرات عصر جاهلیت است، كه در آن عصر، سران و رؤسای قبیله را بر دیگران مقدم می‌داشته‌اند.»[1].....
.
.
.
آیا وهابی‌ها با این سخن كه عقیده برتری و افضلیت اهل‌ بیت (علیهم السلام) از تفكرات جاهلی است، خدا و قرآن و پیامبر و سنت او را زیر سؤال نبرده و در حقیقت، مخالفت خود را با اسلام اعلام نكرده‌اند؟




طبقه بندی: سؤالات شیعیان،  نقد مقالات و شبهات، 
برچسب ها: وهابیت، دشمنی، شیعه، سنی، مسلمان، اهل بیت،
مطالب مرتبط: ادیان نت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 | توسط : سجاد نامی | نظرات()
پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ یکی از واژه‌هایی که این سال‌ها از سوی برخی از شیعیان زیاد به گوش می‌رسد، واژه‌ی تولّی و تبرّی است. برخی از شیعیان چنان این دو فرع از فروع دین را با جدیت انجام می‌دهند، که گویا همه‌ی تشیّع در این دو فرع خلاصه شده است. این افراد بلا استثناء، با تمسک به این فرع دینی، شروع به فحش و ناسزا به مقدسات مذاهب دیگران می‌کنند. این به اصطلاح شیعیان که شبکه‌های ماهواره‌ای زیادی در اختیار دارند، با هدایت فکری استکبار جهانی و دلارهای عربستان سعودی، به‌صورت شبانه‌روز در حال تکفیر و تفسیق عمر و ابوبکر و عایشه هستند.
هر چند شاید برخی بگویند چگونه ممکن است، آل سعود وهابی، هزینه فحاشی به مقدسات اهل سنت را بدهد؟ اما حقیقت آن است که عربستان سعودی، برای حفظ موقعیت خود و سوار شدن بر گُرده‌ی مردم، چنین کاری را می‌کند.
حضرت آیت‌الله محسن اراکی در سخنانی می‌فرمودند: «امروز دولت عربستان سعودی رسانه‌هایی را تغذیه می‌کند، که به نام شیعیان، بدترین اقدامات علیه اهل سنت را انجام می‌دهند و در عین‌حال حامی رسانه‌هایی است، که به نام اهل سنت، در ایجاد تفرقه در امت اسلام فعالیت می‌کند. فعالیت‌های ضد اسلامی آل سعود، به‌ جایی رسیده است، که تلاش دارد، بزرگان مرکز اسلامی الازهر در کشور مصر را نیز، با خود همراه کند.»[1]
این در حالی است که هیچ شیعه‌ای منکر تولّی و تبرّی نیست. بلکه «تولی» به معنی اعتقاد به امامت و خلافت ائمه اطهار (علیهم‌السلام) و اظهار دوستی و علاقه نسبت به ایشان و «تبرّی» به معنی دشمنی و بیزاری از دشمنان آنان و لعن و نفرین بر آن‌ها[2] از فروع پذیرفته شده، در نزد شیعه است. چنان‌چه ابوحمزه ثمالی از امام باقر (علیه السلام) پرسید: «قلت: أصلحك الله، أیّ شى‏ءٍ إذا عملته أنا استكملتُ حقیقة الإیمان؟ قال علیه‏السلام: توالى أولیاء الله و تعادى أعداء الله و تكون مع الصادقین كما أمرك الله.[3] حقیقت ایمان چگونه تکمیل می‌شود؟ حضرت فرمود: با دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا و همراهی با صادقان.»
و در حدیث دیگری امام صادق (علیه السلام) آن را محکم‌ترین دستگیره ایمان معرفی کرده است. «إنّ أوثق عری الإیمان الحبّ فى الله و البغض فى الله و توالى ولىّ الله و تعادى عدوالله.[4] محکم‌ترین دستگیره ایمان، محبت و دشمنی در راه خداست و دوست داشتن دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خداست».
بنابراین اگر چه بارزترین و برجسته‌ترین مشخصه‌های ایمان، تولّی و تبرّی است، اما در زمان حاضر ابزاری برای قتل و خون‌ریزی و به جان هم انداختن مسلمانان به جان یکدیگر، شده است. بهترین شاهد بر این مدعا نیز شبکه‌هایی است که به اسم «اهل بیت» و «امام حسین» از لندن منتشر می‌شوند. امروزه دشمنان اسلام با این ترفند، خواستار ایجاد تفرقه در امت اسلام شده‌اند. زیرا به گواهی تاریخ و مشاهدات عینی، بسیاری از اهل سنت، محب اهل بیت هستند و لعن و تکفیر به مقدسات آنان، بنابر فتوای مراجع عظام، حرام است.[5]




طبقه بندی: مکاتب اهل سنت، 
برچسب ها: استکبار، سوء استفاده، تولی، تبری،
مطالب مرتبط: ادیان نت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 | توسط : سجاد نامی | نظرات()
پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ از دیرباز بنی‌امیه و روسای آن‌ها در رقابتی سخت با بنی‌هاشم، خواهان قدرت و سلطه بر مردم مکه و اطراف آن بودند، لذا از طرق مختلف سعی می‌کردند این آقایی و شرافت و ریاست را کسب کنند. اما روزگار این توفیق را برای آن‌ها رقم نمی‌زد و فقط در برخی‌ مناسبت‌ها، نامی از آن‌ها در تاریخ مکه برده می‌شد. اما بنی‌هاشم کلیددار خانه خدا و امیرالحاج و سقایت این خانه الهی را داشتند، که این موضوع باعث گردیده بود که مردم اقصی نقاط مکه و بلادهای دیگر به اینان متمایل شوند و این یعنی حسرت و ذلیل شدن در مقابل بنی‌هاشم.
لذا بنی‌امیه مترصد فرصتی بودند که آن بزرگی را از آن خود کنند، که این امر در زمان خلفای قبل فراهم شد و جرثومه‌ای به نام معاویه بر مسند حکومت نشست. البته معاویه خود به‌‌تنهایی قادر نبود، پایه‌های حکومت خود را مستحکم کند، پس باید افرادی را برای خود فراهم می‌کرد تا به‌وسیله آنان به مطامع دنیایی خود برسد، که این امر توسط برخی از یاران جنایت‌کار او فراهم شد، که از هر لحاظ دست کمی از خود او نداشتند. در این نوشتار مختصر نگاهی کوتاه به برخی از این افراد می‌اندازیم.
عمروعاص: یکی از ایشان است در زیرکی...




طبقه بندی: مکاتب اهل سنت، 
برچسب ها: معاویه، یاران معاویه، بنی امیه، خلفا،
مطالب مرتبط: ادیان نت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 | توسط : سجاد نامی | نظرات()
پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ روزه ماه مبارک رمضان، یکی از احکام اسلامی است، که در دین اسلام واجب شده است. همه‌ی فرق و مذاهب اسلامی، روزه ماه مبارک رمضان را واجب دانسته و در این ماه روزه می‌گیرند، که این، خود یکی از اشتراکات امت اسلام است، در این ماه عزیز همان‌گونه که همه‌ی مسلمین، روزه‌دار هستند، باید متحد و یک‌دل در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کنند.
ماه رمضان تنها ماهی است، که نامش در قرآن کریم آمده است. «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الْفُرْقان فَمَنْ شَهِدَ مِنْكُمُ الشَّهْرَ فَلْیَصُمْهُ وَ مَنْ كانَ مَریضاً أَوْ عَلى‏ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَیَّامٍ أُخَر.[بقره/185]‏ (روزه، در چند روز معدودِ) ماهِ رمضان است؛ ماهى كه قرآن، براى راهنمایى مردم، و نشانه‏‌هاى هدایت، و فرق میان حق و باطل، در آن نازل شده است. پس آن كس از شما كه در ماه رمضان در حضر باشد، روزه بدارد! و آن كس كه بیمار یا در سفر است، روزهاى دیگرى را به جاى آن، روزه بگیرد!»
ماه مبارک رمضان دارای فضایل فراوانی است، که یکی از آن‌ها نزول قرآن در این ماه است. ابن کثیر در ذیل این آیه می‌نویسد: خداوند متعال این ماه را به جهت انزال قرآن، بر دیگر ماه‌ها فضیلت بخشید.[1] همه کتاب‌های آسمانی در ماه مبارک رمضان نازل شده است. صحف ابراهیم، تورات، انجیل و قرآن کریم همه در این ماه، نازل شده است.[2]
ماه مبارک رمضان، دارای قدر و ارزشی است، که امیرالمومنین علی (علیه السلام) خطاب به مسلمانان می‌فرماید: «لَا تَقُولُوا رَمَضَانَ وَ لَكِنْ قُولُوا شَهْرُ رَمَضانَ فَإِنَّكُمْ لَا تَدْرُونَ مَا رَمَضَانُ.[3] رمضان نگویید، بلکه بگویید ماه رمضان، زیرا شما نمی‌دانید که ماه رمضان چه ماه (با عظمت و پربرکتی) است.»
در عظمت ماه رمضان، همین بس که روزه ماه رمضان از شرایط اسلام دانسته شده است. «روزی جبرئیل به خدمت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) آمد و حضرت از او سوالاتی پرسید. یکی از این سوالات این بود، که اسلام چیست؟ جبرئیل در پاسخ فرمود: اسلام عبارت است از: عبادت خداوند و این‌که شریکی برای او قائل نشوی و نماز اقامه کنی و زکات واجب را ادا کنی و ماه رمضان روزه بداری.»[4]
با توجه به اهمیت و ارزش ماه مبارک رمضان در نزد مسلمین، خوب است مسلمانان همان‌گونه که با روزه در مقابل شیطان نفسانی، ایستادگی می‌کنند، در مقابل دشمن و شیطان ظاهری، یعنی آمریکا و صیهونیست نیز ایستادگی کرده و پای آن‌ها را از قدس عزیز کوتاه کنند، تا همه‌ی مسلمین در کنار هم، در فلسطین و بیت المقدس نماز گزارند.
به امید آن روز!




طبقه بندی: مکاتب اهل سنت، 
برچسب ها: اتحاد، شیعه، سنی، برادری، ماه رمضان،
مطالب مرتبط: ادیان نت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 | توسط : سجاد نامی | نظرات()
پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ ماه مبارک رمضان است و معمولاً مسلمانان در این ایام بیشتر قرآن تلاوت می‌کنند. زیرا رمضان، ماه نزول قرآن است. «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فی‏ لَیْلَةِ الْقَدْرِ.[قدر/1] ما آن [قرآن‏] را در شب قدر نازل كردیم.‏» و از آن‌جا که به اتفاق عامه و خاصه، شب قدر یکی از لیالی ماه رمضان است، پس قطعاً قرآن در این ماه نازل شده است.
این روزها بیشتر از گذشته از صدا و سیمای ایران، تلاوت‌های زیبا از قاریان مصری، عراقی، ایرانی و... پخش می‌شود. علاوه بر شبکه‌های قرآن، دیگر شبکه‌ها نیز ساعاتی را به تلاوت قرآن اختصاص می‌دهند. اما یکی از سوالاتی که ذهن را، به‌خود مشغول می‌کند، این است که چرا برخی از قاریان، تلاوت خود را با جمله «صدق الله العظیم» پایان می‌دهند و در مقابل، برخی دیگر با جمله «صدق الله العلی العظیم» به قرائت خود خاتمه می‌بخشند.
امروزه گفتن یا نگفتن کلمه «العلی» در جمله پایانی تلاوت، راهی برای تشخیص مذهب قاری است. قاریانی که جمله «صدق الله العلی العظیم» را در پایان تلاوت می‌گویند، شیعه هستند و قاریانی که جمله «صدق الله العظیم» را در پایان تلاوت قرائت می‌کنند، سنی مذهب هستند. اختلاف در این امر، اگر چه چیز مهمی نیست، ولی از تعصب بی‌جا و رویکرد منفی برادران اهل سنت، نسبت به شیعیان خبر می‌دهد.
شیعیان با توجه به روایت نبوی، جمله «صدق الله العلی العظیم» را در انتهای قرائت تلاوت می‌کنند. «...مَا ابْتِدَاءُ الْقُرْآنِ وَ مَا خَتْمُهُ قَالَ یَا ابْنَ سَلَامٍ ابْتِدَاؤُهُ‏ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏ وَ خَتْمُهُ صَدَقَ‏ اللَّهُ‏ الْعَلِیُ‏ الْعَظِیم.‏..[1] عبدالله بن سلام در ضمن سؤالاتی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) پرسید: در ابتدا و انتهای قرائت قرآن چه بگوییم؟ حضرت فرمودند: در ابتدای قرآن «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ»‏ و در پایان آن «صَدَقَ‏ اللَّهُ‏ الْعَلِیُ‏ الْعَظِیم».»
اما برادران اهل سنت متعصبانه برخورد کرده و می‌گویند شیعیان اسم امیرالمومنین علی (علیه السلام) را در کنار اسم خداوند می‌آورند. این در حالی است که هیچ‌یک از شیعیان، با چنین تصوری نام «العلی» را در انتهای تلاوت به‌کار نبرده‌اند، بلکه این نام را یکی از صفات خداوند می‌دانند. چنان‌چه خداوند تبارک و تعالی در دو جای قرآن خود را با نام العلی و العظیم خوانده است. یکی در آیت الکرسی «وَسِعَ كُرْسِیُّهُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ لا یَؤُدُهُ حِفْظُهُما وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظیم‏.[بقره/255] تخت (حكومت) او، آسمان‌ها و زمین را در برگرفته؛ و نگاهدارى آن دو [آسمان و زمین‏]، او را خسته نمی‌كند. بلندى مقام و عظمت، مخصوص اوست.» و دیگری در سوره شوری «لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظیم‏.[شوری/4] آن‌چه در آسمان‌ها و آن‌چه در زمین است از آن اوست؛ و او بلند مرتبه و بزرگ است!».
با این بیان چه خوب می‌شد که اهل سنت، دست از تعصبات نابه‌جا برداشته و چنین پندارهای باطلی را، به شیعه نسبت ندهند. شیعه اگر چه معتقد به امامت امیرالمومنین علی (علیه السلام) است و او را شایسته‌ترین فرد بعد از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) می‌داند، اما علی (علیه السلام) را نیز بنده‌ای از بندگان خدا می‌داند. و هیچ‌گاه نام او را در کنار نام الله قرار نخواهد داد.




طبقه بندی: مکاتب اهل سنت،  سؤالات شیعیان، 
برچسب ها: شیعیان، اهل سنت، قران، صدق الله العلی العظیم،
مطالب مرتبط: ادیان نت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 | توسط : سجاد نامی | نظرات()

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_
عالم سنی ملا محمد شریف زاهدی اهل سیستان و بلوچستان، شهرستان نیک‌شهر، که پس از تحقیق، مذهب شیعه را انتخاب کرده است، از رنج‌ها و تهدیدها و مشکلات شیعه‌شدنش گفت:[1]
این مشكلات، طبیعی است. بنده از خانواده‌ای هستم، كه اكثراً جزء مذهبی‌ها و ملّاهای اهل سنت هستند. عموی من از علماء و مشاهیر اهل سنت است و اكثر مولوی‌های زاهدان، او را می‌شناسند و در فقه اهل سنت، آشنایی زیادی دارد و دل خوشی از مكتب اهل بیت (علیهم السلام) ندارد. بعد از تشیّع من، خیلی توهین‌آمیز با من حرف زدند و حرف‌هایی زدند كه نمی‌توان در این‌جا گفت. نكته مهمی كه برای بنده رنج‌آور بود و عموی من باعث آن شد، این بود كه....

ادامه وارتباط با نویسنده در لینک زیر:

پایگاه جامع فرق ادیان ومذاهب





طبقه بندی: مستبصرین، 
برچسب ها: مشکلات، شریف زاهدی، شیعه شدن، دختر عمو، طلاق خلع،
مطالب مرتبط: ادیان نت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : پنجشنبه 20 خرداد 1395 | توسط : مصطفی پورصدوقی | نظرات()

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب__ مناظره ملا محمد شریف زاهدی، عالم سنی شیعه شده، با مولوی محمد عثمان قلندرزهی یكی از علماء مشهور اهل سنت ایران و رئیس حوزه علمیه خاش.
شریف زاهدی می‌پرسد: «چرا حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) وصیت كردند كه مرا شبانه دفن كنید؟»[1]
مولوی محمد عثمان گفت: حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) برای این وصیت كرد، كه چشم نامحرمان و دیوانگان به جنازه ایشان نیفتد.
گفتم: مگر گناه است كه نامحرم، جنازه زن را ببیند؟ مگر نامحرمان زیادی در تشییع جنازه زنان پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله وسلم) و زنان عصر ما حضور ندارند؟
گفت: نه، گناه نیست.
گفتم: اگر گناه نیست، پس چرا حضرت فاطمه زهراء، این‌چنین وصیت کردند و نگذاشتند نامحرمان شركت كنند؟

ادامه وارتباط با نویسنده در لینک زیر:

پایگاه جامع فرق ادیان ومذاهب





طبقه بندی: مستبصرین، 
برچسب ها: مناظره، شریف زاهدی، مولوی محمد عثمان، حضرت فاطمه، دفن شبانه،
مطالب مرتبط: ادیان نت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : پنجشنبه 20 خرداد 1395 | توسط : مصطفی پورصدوقی | نظرات()

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ حج ابراهیمی از مهم‌ترین و تاریخی‌ترین مناسک دینی است که در تاریخ بشریت، هم‌چنان زنده و به‌‌عنوان محور وحدت مسلمانان جهان عمل می‌کند. این حرکت عظیم، به‌‌روشنی ماهیتی ضداستکباری دارد و با حرکتی پویا، امت اسلامی را به‌‌سوی تعالی هدایت می‌کند. رفتار اخیر آل سعود، در ایجاد محدودیت برای حاجیان بعضی کشورها، به هدف ضربه زدن به اسلام انجام می‎شود. اما مراسم حج در طول تاریخ، شاهد حوادث مهمی بوده، که گاه تاریخ‌ساز به‌‌شمار می‌رود. یکی از این حوادث، محدودیت‌های سلیقه‌ای و سیاست‌بازانه‌ی آل سعود، در پذیرش حجاج برخی کشورها است.
در نوشتار حاضر، فرصت پرداختن به تحولات تاریخی نیست، اما رویکرد حاکمان عربستان، در سد مسیر مؤمنین ایرانی، برای اجرای مناسک الهی حج، از منظرشرعی با استناد به قرآن بررسی می‌شود.
«یَسْأَلُونَكَ عَنِ الشَّهْرِ الْحَرَامِ قِتَالٍ فِیهِ ۖ قُلْ قِتَالٌ فِیهِ كَبِیرٌ ۖ وَصَدٌّ عَن سَبِیلِ اللَّهِ وَكُفْرٌ بِهِ وَالْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَإِخْرَاجُ أَهْلِهِ مِنْهُ أَكْبَرُ عِندَ اللَّهِ ۚ وَالْفِتْنَةُ أَكْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ ۗ وَلَا یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىٰ یَرُدُّوكُمْ عَن دِینِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا ۚ وَمَن یَرْتَدِدْ مِنكُمْ عَن دِینِهِ فَیَمُتْ وَهُوَ كَافِرٌ فَأُولَٰئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ ۖ وَأُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ.[بقره/217] از تو درباره جنگ كردن در ماه حرام سوال می‌كنند بگو جنگ در آن گناهى بزرگ است، و جلوگیرى از راه خدا و كفر ورزیدن نسبت به او و هتك احترام مسجد الحرام و اخراج ساكنان آن، نزد خداوند، مهم‌تر از آن است و ایجاد فتنه، حتى از قتل بالاتر است و مشركان پیوسته با شما مى‌جنگند، تا اگر بتوانند شما را از آیینتان برگردانند، و كسى‌كه از آیینش برگردد، در حال كفر بمیرد، تمام اعمال نیك او در دنیا و آخرت بر باد مى‌رود، و آنان اهل دوزخند و همیشه در آن خواهند بود».
این آیه شریفه از جنگ در ماه‌هاى حرام منع مى‌كند و مى‌فرماید: این كار جلوگیرى از راه خدا و كفر است و به‌طور كلى فتنه از آدم‌كشى بدتر است.
كلمه‌ى «صد» به معنى جلوگیرى، مانع شدن یا برگرداندن است و مراد از سبیل الله، همه اعمال و فرایض دینی است. ولی با توجه به صدر و ذیل آیه، منظور مراسم حج است و ظاهراً ضمیر در كلمه «به» به سبیل، بر مى‌گردد. بنابراین مراد از كفر، كفر عملى است، نه كفر اعتقادى و كلمه‌ى مسجد الحرام، عطف به سبیل الله است.[1]
این آیه مصداق بارزی است، از کفر آل سعود؛ چرا که در شأن نزول این آیه، این‌گونه وارد شده است، که مشرکین بر پیامبر خرده می‌گرفتند، که چرا در ماه حرام بر کاروان مشرکین حمله کرده است، و در حقیقت گناه خود را بر دوش مسلمین می‌انداختند. در حالی‌که خداوند در آیه می‌فرماید که جنگ درماه‌های حرام، اگر چه حرمت دارد، ولی عمل شما مشرکین، در قتل مسلمانان و کفر و تکفیر آن‌ها و صد از سبیل الهی و فتنه، بسیار بدتر است.
امروزه آل سعود در تمام اعمال، با مشرکین صدر اسلام مشترکند. آن‌ها دیگران را متهم می‌کنند، در حالی‌که با قتل حجاج و بیرون کردن و نپذیرفتن حجاج و صد عن سبیل الله وایجاد فتنه‌های مذهبی، پا جای پای اهل کفر گذاشته‌اند. آن‌ها حرم امن الهی را، به مرکز توسعه تروریسم در منطقه و ایجاد فتنه در عالم اسلامی، بدل کرده‌اند که تبعیت از کفار صدر اسلام است.

پی‌نوشت:

[1]. تفسیرالمیزان، ج 2، ص 250، علامه محمد حسن طباطبایی دار الکتب الاسلامیة،تهران،1391
پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب





طبقه بندی: مکاتب اهل سنت،  دروغ های شبکه های وهّابی،  سؤالات شیعیان، 
برچسب ها: وهابیت، ال سعود، جاهلیت، جاهلان عرب قدیم،
مطالب مرتبط: ادیان نت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : یکشنبه 16 خرداد 1395 | توسط : سجاد نامی | نظرات()
  • تعداد کل صفحات : 3  صفحات :
  • 1  
  • 2  
  • 3